LMP Sterowanie oświetleniem terenów kolejowych

LMP

System sterowania oświetleniem

Inteligentne sterowanie oświetleniem na terenach kolejowych

System LMP to nowoczesne rozwiązanie przeznaczone do sterowania oświetleniem terenów kolejowych, zapewniające bezpieczeństwo i efektywne zarządzanie energią. Umożliwia automatyczne załączanie obwodów oświetleniowych o zmierzchu oraz ich wyłączanie o świcie.

Dzięki funkcji synchronizacji pozwala na skoordynowane uruchamianie obwodów nocnych. System steruje intensywnością świecenia opraw, uwzględniając rzeczywisty ruch pociągów na stacji kolejowej oraz obecność ludzi w kontrolowanych obszarach.

Idea działania systemu LMP

Aktywna praca systemu rozpoczyna o zmierzchu i kończy o świcie. Rozdzielnica RO załącza obwód oświetleniowy (czerwona linia). Domyślnie oprawy świecą się z pełną jasnością (100% skali regulacji). Ruch pociągów nadzorowany jest poprzez komunikację z system CSDIP. Oprogramowanie LMP-server wylicza okresy czasu między pociągami, kiedy można ściemnić oświetlenie. Odpowiednie komunikaty, przenoszące zgodę na ściemnianie, wysyłane są do sterownika nadrzędnego SN, zainstalowanego na stacji. Obecność pasażerów na peronach kontrolowana jest poprzez czujniki ruchu lub kamery z funkcją wykrywania sylwetek ludzi.

Wysterowanie opraw odbywa się poprzez interfejs DALI. Sterowniki rozdzielnic poprzez moduły Master DALI wysyłają do opraw zaprogramowany poziom jasności. Zgodnie z interfejsem DALI, stosowana jest skala od 0 do 100% jasności nominalnej opraw. Każda sekcja sterowana jest indywidualnie. Przebieg pracy systemu rejestrowany jest w serwerze zdalnego nadzoru (LCS lub SMUE). Cały proces odbywa się automatycznie. System nie wymaga bieżącej uwagi personelu na stacji, jednak w każdej chwili na polecenie operatora, rozjaśni wskazane sekcje.

Model uproszczonej instalacji oświetleniowej systemu LMP