W skład systemów ogrzewania rozjazdów, oprócz zaawansowanych urządzeń, takich jak rozdzielnice i automaty sterujące, wchodzą różnego rodzaju podzespoły uzupełniające.
- Przetworniki - stosowane są dwa rodzaje przetworników. Pierwszym z nich są przetworniki pogodowe, które stosowane są w celu pomiarów meteorologicznych: temperatury powietrza, prędkości wiatru, detekcji deszczu (czujniki wilgoci), detekcji śniegu (czujniki odporne na zabrudzenia). Drugi rodzaj to te dedykowane do procesu ogrzewania rozjazdów: temperatury szyny odniesienia (tzw. "zimnej"), temperatury szyny ogrzewanej (tzw. "ciepłej"), czy detekcji śniegu nawiewanego na rozjazd.
- Transformatory - pozwalają na separację sieci energetycznej od sieci trakcyjnej. Do zasilania grzałek możemy wyróżnić transformatory: 230V/230V o mocach 2,5kVA, 3,8kVA oraz 4,6kVA, 400V/230V o mocach 2,5kVA, 3,8kVA oraz 4,6kVA, 230V/24V o mocy 0,25kVA (do zasilania grzałek zamknięć) oraz 400V/24V o mocy 0,25kVA (do zasilania grzałek zamknięć)
- Puszki przytorowe - służą do przedłużania kabli urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów. Dostosowane są do łatwego montażu na rozjeździe. W zależności od typu puszki pozwalają na wprowadzenie 4, 8 lub 10 kabli o średnicy od 6 mm do 12 mm. Puszki wyposażone są złączki sprężynowe do podłączeń przewodów czynnych oraz wyrównawczych pomiędzy grzałkami zainstalowanymi na rozjeździe.
- Uchwyty - stosowane są dwa rodzaje uchwytów. Pierwsze to dociskowe przeznaczone do montażu elementu grzejnego na rozjeździe. Uchwyty wykonane są ze stali sprężystej i są łatwe do montażu i demontażu. Produkowane są na wszystkie typy rozjazdów, które występują na terenie PKP PLK. Drugi rodzaj to uchwyty przeciwpełzne montowane na rozjeździe kolejowym w celu uniemożliwienia przemieszczania elementu grzejnego.